Zatiaľ čo nakupovanie cez internet ponúka spotrebiteľom pohodlie 24-hodinového prístupu k obrovskému množstvu obchodov – rovnako, ako možnosť porovnávať ceny a ponuky medzi viacerými obchodníkmi.
Výber ?
Spotrebitelia, ktorí navštívia obchod, majú možnosť navštíviť veľké obchodné reťazce, ktoré predávajú rôzne výrobky. Niektoré centrá môžu mať obchody, ktoré predávajú podobné výrobky, ale za odlišné ceny. V obchodoch je množstvo zásob, ktoré sú obmedzené ich fyzickou veľkosťou alebo blízkosťou distribučného centra. Nakupovaním na internete môžu spotrebitelia navštíviť akýkoľvek typ obchodu, ktorý má online eshop. Môžu tiež porovnávať ceny v rôznych obchodoch. Online predajcovia nemajú obmedzenia fyzickej zásoby, takže môžu mať na svojich obchodoch široký výber výrobkov.
Cena?
Môžu nakupovať za nižšie ceny nakupovaním online. Nielen, že môžu navštíviť mnoho rôznych internetových obchodov na porovnanie cien, môžu tiež navštíviť webové stránky na porovnanie cien, aby našli najlepšie ponuky. V obchode, môžu spotrebitelia porovnávať len ceny v malom množstve predajní, ktoré predávajú rovnaké výrobky.
Zákaznicky servis?
Zákazníci v obchodnom dome, môžu získať osobné poradenstvo a služby od zamestnancov obchodu, ak majú otázky alebo chcú podrobnejšie diskutovať o produktoch. Online predajcovia, môžu poskytovať služby zákazníkom prostredníctvom chatu, telefónu alebo e-mailu. Ide však o vzdialené služby bez príležitostí na osobný kontakt.
Pohodlie nakupovania?
Online predajcovia ponúkajú spotrebiteľom pohodlné nakupovanie 24 hodín denne, sedem dní v týždni.Hoci niektorí maloobchodníci, napríklad supermarkety, sú otvorené 24 hodín, väčšina obchodov v obchodoch má kratšie pracovné hodiny. Nakupovaním online spotrebitelia nemusia cestovať. Tieto výhody, zákazníci online majú nevýhodu čakania na ich tovar. Zákazníci v obchodnom stredisku môžu ihneď zaplatiť a zobrať svoje tovary.
Výhody a nevýhody?
Hlavným rozdielom medzi návštevnosťou nákupného centra a nákupom online je, že spotrebitelia môžu skontrolovať alebo vyskúšať výrobky pred nákupom. To,môže byť dôležité, najmä pri výrobkoch, ako je odev, kde vzhľad, pocit a veľkosť ovplyvňujú rozhodnutie o nákupe. Online predajcovia sa snažia túto prekážku prekonať rozsiahlým využívaním fotografií a uľahčiť zákazníkom výmenu alebo vrátenie produktov.